سئو

17 ترفند ناب برای بازاریابی چریکی که باید بدانید!

بازاریابی چریکی، نوعی بازاریابی خلاقانه و نامتعارف است که با بودجه کم، سعی در جلب توجه مخاطبان و ایجاد سروصدا در مورد برند یا محصول دارد. در این روش، به جای صرف هزینه‌های کلان برای تبلیغات سنتی، از تاکتیک‌های غیرمنتظره و به‌یادماندنی استفاده می‌شود.

بازاریابی

اگر به دنبال راه‌هایی هستید تا با بودجه محدود، تاثیر زیادی روی مخاطبان خود بگذارید، این 17 ترفند بازاریابی چریکی برای شماست:

  • 1. بهره‌گیری از هنر خیابانی:

    نقاشی‌های دیواری، چسباندن استیکر، و گرافیتی هنرمندانه مرتبط با برندتان در مکان‌های پرتردد.
  • 2. نصب موقت:

    قرار دادن اشیاء بزرگ یا غیرمعمول در فضاهای عمومی که باعث تعجب و کنجکاوی مردم شود.
  • 3. فلش ماب (Flash Mob):

    اجرای ناگهانی یک نمایش هماهنگ‌شده در یک مکان عمومی برای جلب توجه.
  • 4. استنسیل مارکتینگ (Stencil Marketing):

    بهره‌گیری از شابلون و رنگ برای ایجاد لوگو یا پیام‌های تبلیغاتی روی زمین یا دیوارها.
  • 5. حضور نامحسوس (Undercover Marketing):

    بهره‌گیری از افراد برای تبلیغ محصول یا برند به صورت غیرمستقیم در مکان‌های مختلف.
  • 6. بازاریابی محیطی (Ambient Marketing):

    بهره‌گیری از عناصر محیطی موجود برای انتقال پیام تبلیغاتی. مثلاً طراحی صندلی اتوبوس به شکل یک محصول خاص.
  • 7. نوشتن روی لیوان قهوه:

    همکاری با کافی‌شاپ‌ها برای نوشتن شعارهای تبلیغاتی روی لیوان‌های قهوه.
  • 8. تخفیف‌های ناگهانی:

    ارائه تخفیف‌های لحظه‌ای در مکان‌های خاص و اطلاع‌رسانی آن از طریق شبکه‌های اجتماعی.
  • تخفیف-فرصت خرید

  • 9. ایجاد چالش آنلاین:

    راه‌اندازی یک چالش جذاب در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را تشویق به تولید محتوا در مورد برندتان کند.
  • محتوا پادشاه است

  • 10. بهره‌گیری از برچسب‌های QR Code:

    قرار دادن QR Code در مکان‌های مختلف که با اسکن آن، کاربران به وب‌سایت یا صفحه محصول هدایت شوند.
  • 11. ایجاد یک رویداد غیرمنتظره:

    برگزاری یک رویداد کوچک و جذاب در یک مکان عمومی بدون اطلاع قبلی.
  • 12. پخش تراکت‌های خلاقانه:

    طراحی تراکت‌هایی که به شکل غیرمعمول و جذاب طراحی شده‌اند و در مکان‌های پرتردد توزیع شوند.
  • 13. ایجاد یک شخصیت خیابانی:

    استخدام یک فرد برای پوشیدن لباس شخصیت برندتان و تعامل با مردم در خیابان.
  • 14. بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویروسی:

    تمرکز بر تولید محتوایی که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شود.
  • 15. همکاری با اینفلوئنسرها (Influencers):

    همکاری با افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصول یا برند.
  • 16. ایجاد مسابقه یا قرعه‌کشی:

    برگزاری مسابقه یا قرعه‌کشی با جوایز جذاب برای جذب مخاطبان.
  • 17. اهدای نمونه رایگان:

    توزیع نمونه‌های رایگان از محصول در مکان‌های پرتردد برای آشنایی بیشتر مشتریان.

این ترفندها تنها چند نمونه از ایده‌های بی‌شمار بازاریابی چریکی هستند. کلید موفقیت در این نوع بازاریابی، خلاقیت، نوآوری و شناخت دقیق مخاطبان هدف است.

با کمی فکر و برنامه‌ریزی، می‌توانید با بهره‌گیری از بازاریابی چریکی، تاثیر قابل‌توجهی روی مخاطبان خود بگذارید و نام برند خود را بر سر زبان‌ها بیاندازید.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. یادمه تو یه روز بارونی برای یه کافه کوچیک استیکر چسبوندم که روش نوشته بود “اینجا قهوه سحرآمیز میفروشن” . بعد چند ساعت صاحب کافه زنگ زد تعجب کرده بود میگفت کلی مشتری اومده بودن میپرسیدن قهوه سحری چیه

    تو شهر ما یه بار یه شرکت موبایل یه دکمه بزرگ وسط میدان چسبونده بود که روش نوشته بود “منو فشار بده” . خلاصه بعد سه ساعت کلی آدم جمع شده بودن و رسما ترافیک بهم ریخت ولی همه داشتن عکس میگرفتن و پست میکردن

    فلش ماب یه راه عالیه ولی حواست باشه مجوز بگیری . تو یه اجرا بخاطر هماهنگ نکردن با شهرداری سه تا از بچه ها رو بردن کلانتری

    یه اشتباهی که بعضیا میکنن اینه که زیاد پیام تبلیغاتیشون رو مستقیم میگن . مردم حالیشون نمیشه میره تو ذهنشون . مثلا یه بار یه پیتزافروشی رو دیدم که رژلب زده بود رو پاکت پیتزا بنظر من ایده قشنگی بود

    برندیه که تو مترو یه آینه گذاشته بود روش نوشته بود “تو زیباترینی” . کلی آدم خوششون اومد داشتند سلفی میگرفتن و تو استوری میذاشتن . اینجوری بدون کلی هزینه تبلیغشون همه جا پخش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا